Alla inlägg under oktober 2009

Av Linda - 21 oktober 2009 21:45

Hösten är här och jag är trött, sömnig liksom. Även om jag sover 8 timmar per natt och tar det relativt lugnt så är jag trött och gäspar för det mesta.

Har varit inne i en allmän svacka, men nu börjar det kännas roligare att dansa igen ochtanken på att försöka börja träna på nåt sätt känns inte omöjlig.
Helst skulle jag vilja ha disciplinen att yoga lite hemma, men det är så svårt att ta sig den tiden.


Men man får väl se det som att våren kommer snart (?) och lite energi med det kanske

ide

Av Linda - 13 oktober 2009 21:18

Idag är det en såndär dag när jag helst skulle vilja gå i ide. Jobbet känns mindre motiverande, jag saknar att arbeta i och under kreativa proceseer. dock är jag inte redo att flytta från stan vilket innebär att det kommer att dröja innan jag söker jobb som lärare och jag har minimal energi till att skapa själv just nu.

Dansen som brukar ge mig massa bra energi har jag en jättesvacka med. När jag väl tar mig till måndagsdansen så har de senaste kvällarna blivit halvt ok bara. OCh jag har inte fått den energiboost jag brukar få.


Sen saknar jag min syster lite. Det känns tomt utan henne, men jag vet att hon kommer att trivas hemma så jag unnar henne allt.

Att jag sen känner mig mest bara trött för jämnan gör inte saken bättre, men jag pratade med en kär vän i kväll och hon påminde mig om att man i perioder faktiskt får känna sig trött, liten och blyg utan att det gör nåt.
Jag är övertygad om att allt har sin tid och just nu måste jag nog bara få vara lite.


Jag har kommit till det stadiet att jag inte ens överväger att börja träna någonstans för jag vet att jag bara skulle få prestationsångest så det skippar jag.


Detta inlägg känns väldigt deprimernade, men jag känner samtidigt att  nånstans kommer detta trassliga nystan att reda upp sig och i slutändan bli vad det ska.

Av Linda - 9 oktober 2009 07:37

i fredags morse startade syster och far bilen och for till Norrland. Hon har fått jobb i hemstaden och det är jättekul. Jag hoppas verkligen att hon kommer att trivas och ta hand om mormor på bästa sätt.

Det som dock är tråkigt är att hon inte längre kommer att bo här i samma stad som jag  och jag kommer att sakna att bara umgås med henne en kväll en liten stund.

Kvällen innan hade jag några gemensamma kompisar över och vi käkade mat och spelade spel. Så sista kvällen med syster blev lyckad. Jag fick hjälp att rensa lite i lägenheten och fixa till i mitt nymålade kök så nu trivs jag ännu mer i min lägenhet och hoppas att många vill komma hit och bara umgås.


Vi drack även en julaktig chokladdryck i går som var väldigt god. här är receptet :

Till 1 liter

5 dl mjölk

5 dl vatten

1msk osötat kakaopulver

1 tsk mald ingerfära

3 stjärnanis

1 tsk mald kryddnejlika

2 kanelstänger

2 lagerblad

5 kryddpepparkorn

3 msk sirap



3 tsk kardemummakärnor

1 dl grädde


Tillagning:

Lägg alla ingredienser i en kastrull. Koka upp och låt sjuda på svag värme under lock i 45 minuter. Rör om då och då.

Lättvispa grädde.

Sila av drycken och häll på glas. Toppa med grädde och kardemummakärnor.

_________________________________________


Idag är jag ledig och funderar hur jag ska fördriva dagen utan att känna att den bara har flutit på- Jag ska börja med lunch och sen kanske baka nåt.

Av Linda - 5 oktober 2009 22:13

Det är väl kanske inget speciellt, men ibland är man bara för trött, för på dåligt humör, för mycket på jobbet och privat så man börjar tänka och fundera och älta i stället för att bara vara och lita på att det blir vad det ska.


Jag har fått lite kloka och välbehövliga råd från min allra egnaste häxa. Jag brukar bli förvirrad och så även denna gång, men samtidigt vet jag att utan dessa råd kanske jag inte skulle komma att agera som det är meningen. Inte för att jag vet vad meningen är, men i bland kan kloka råd hjälpa en att inse saker och inte se allt så allvarligt. Och det kanske är det som behövs för att våga ta steget till vad det nu är man ska våga.


Lite flummigt,jag vet, men det finns säkert nån som förstår lite iaf.
jag tror att allt blir vad det ska, även om det betyder att allt inte blir som man tänkt sig.


Av Linda - 1 oktober 2009 22:41

Denna vecka känns väldigt väldigt lång på nåt sätt. visserligen kommer jag att jobba sex dagar i rad med bara en ledig efteråt, men det är nåt annat som gör det.
Jag tror att hösten spelar stor roll. Det blir mörkare och kallare och jag känner mig mycket tröttare.
Sen är det ju så att systeryster har fått ett jobb!!! grattis grattis.

Men det innebär att hon kommer att flytta hem 80 mil härifrån. Det känns lite tråkigt, med tanke på att vi ändå bott i samma stad i snart tre år efter ett antal år på olika ställen.
Fast jag vet att hon kommer att trivas hemma och säkerligen få en fast anställning inom kort.


Det bästa med hösten är att kunna få ta på sig varma koftor och få krypa upp i soffan med en kopp te och en filt runt sig och bara mysa. Det är tillåtet att vara inomhus.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards