Alla inlägg under mars 2009

Av Linda - 15 mars 2009 11:23

I helgen var jag då i Norrland och med kusinbarnen tog vi på oss våra gamla skoteroveraller och hoppade på en pulka och gjorde avancerade pulkabanor, grillade korv och firade mormor som fyller 90 år idag. GRATTIS GRATTIS.

Det är fantastiskt med riktig vinter. Det låg minst en halvmeter snö på marken och det blev perfekt snöbollsväder tillslut.

När jag sedan klev av tåget i Göteborg var det vår. Snacka om klimatskillnader.


Av Linda - 12 mars 2009 14:56

I natt satt jag upp med nattåget från Göteborg mot Luleå.

Jag tänkte börja med att berätta om sist jag satt på nattåget. Det var efter jul och jag klev på i Sundsvall.

I Gävle stannade vi och blev stående lite för länge tyckte jag. Det visade sig att det tydligen var en man som befann sig i spårområdet och polisen var tvungen att bli ditkallad, så en och en halv timme senare kunde vi rulla vidare och jag anlände ca 2 timmar sen.

I natt så stannade vi också i Gävle för att haka på ett tåg från Stockholm, som var lite försenad. Tydligen hade det varit en urspårning söderut som gjore förseningen. Så en timma och en kvart senare rullade vi norrut, i 10 minuter då tåget stannade. Det visade sig att tåget kört på en älg.... och de ville veta hur det gick med tåget så att inget gått sönder.

Min fundering låg hos älgen. Var den död eller låg den och led?

Så det händer grejor i Norrland, speciellt på nattåget och framförallt i Gävletrakten.


Nu tittar jag ut på ett underbart snölandskap. Så här ska en riktig vinter se ut. Och jag har fått gå på loppis och fynda på den bästa loppisen ever.

Av Linda - 10 mars 2009 21:38

Då har jag bytt blogg.

Blev lite less på all reklam så nu testar jag att se hur det är att blogga här i stället. Jag har en förhoppning om att det ska leda till att jag kan bli lite mer aktiv med bloggandet.

Jag längtar till våren. Det kanske märks :)

Ses och hörs vänner!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards