Alla inlägg under september 2009

Av Linda - 29 september 2009 09:08

Jag sitter här med sj i örat och internet framför mig och ska boka en resa till Norrland för jul. Jag har blivit lovad att ta ut några av mina obetalda semesterdagar och det känns bra att kunna komma "hem" ett par dagar iaf. Men fy vad dyrt det är. Det kostar ung lika mycket som att flyga och det är bara problem med att boka. Det som är bra med nattåget är att man far på natten och slipper därmed att "offra" en dag på att resa. Det tar ju ändå 12 timmar att ta mig från Göteborg till Mellansel. Så jag är glad att mina föräldrar kommer att hämta mig på stationen kl 5 på morgonen. OM jag nu kan boka en biljett...

Av Linda - 21 september 2009 13:32

I går kom syster och bror med respektive hit efter att jag jobbat klart och vi lagade palt och åt. Det var gott även om det inte blev så lyckat som jag hoppats på. paltdegen blev inte optimal, men det var en väldigt trevlig kväll ändå och jag fick sedan krypa ner i min nya stora (160cm) säng och sova gott inatt.
Idag är jag ledig och planen är att väva klart provet till mor och sen kanske sy upp en kjol. I kväll är det måndagsdans så då blir det massa swing och det bästa är att jag inte behöver tänka på att åka hem tidigt eftersom jag jobbar event i morrn och inte börjar förrän fem.

'

Av Linda - 18 september 2009 13:16

Jag jobbade event igår, vilket innebar att jag slutade två i natt. Lite segt, men det var kul.

Idag har jag mest bara funderat över hur jag ska fördriva dagen tills vi ska käka middag med en vän som fyller år idag.

Jag passade på att sätta upp lite tavlor så det blev lite mer hemtrevligt i min lilla lya. Nu är projektet att sy sofföverdrag i gång också.Håll tummarna att det blir bra också.

Av Linda - 16 september 2009 19:32

Jag har lite för mycket energi och lust att göra saker samtidigt som jag mest skulle vilja ta en helkväll i soffan framför tvn. Problemet med det är att det går så fruktansvärt dåliga program på burken så jag lessnar efter en minut.Alternativet för ikväll är att sätta mig och väva lite prover till min mor, eller att börja röja i köket för att kunna måla om väggarna där snart.
Det känns som om det senaste är det mest troliga alternativet. Eller att iaf diska undan och börja.

Om jag nån gång ska skaffa hus är det väl bra att börja ta tag i saker så det blir gjort och så jag kan fixa klart i köket nån gång.

Av Linda - 15 september 2009 18:49

Då har jag bott två månader i min lägenhet och det känns som om jag börjar komma lite i ordning. Jag har ett par större projekt kvar; Måla om köket och sy ett sofföverdrag.

Dock får jag dåligt självförtroende då jag inte gjort nåt sånt förr. Men jag antar att det bara är att sätta igång.


I fredags hade jag inflyttningsfest och det blev en helt lagom och perfekt tillställning. Även om det var ca 26 pers under kvällen så kändes det inte som så. Mysigt värre.


 

Det var nästan som om det var en tusenfoting på besök.


Men jag tycker om när folk gillar att komma hem till mig.



Av Linda - 11 september 2009 08:59

Är faktiskt ledig idag, men det är bara för att jag ska jobba i morgonkväll och servera ett gäng nollor ( ja nya studenter) mat på en fin middag de ska ha.


Ikväll ska jag ha inflyttningsfest och det var planerat långt innan jag fick reda på att jag ska jobba i morgon så det blir bara att ta det lite lugnt ikväll.

Dock kommer det att komma en hel del folk. Jag bjöd de jag ville skulle komma, men jag trodde knappast att så många skulle tacka ja. Visst det har varit ett par bortfall, så det blir intressant att se hur vi får plats. jag har visserligen en rätt stor lägenhet, men har ju lyckats få in en vävstol i vardagsrummet som tar lite plats.


Idag blir en städa-tvätta-fixa dag. Och inte har jag fått låna hyresbolagets megaborr så det blir inga gardiner till vardagsrummet heller. Lite surt. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas få upp de nu- Det verkar vara sten i väggen som min lilla slagborr protesterar mot.

Av Linda - 9 september 2009 08:57

Jag vet jag är lite dålig på att blogga. Skyller på flytten. Visserligen var det snart exakt två månader sedan flyttlasset gick, men jag får väl se om jag kan ändra på detta.
Som en bloggande vän till mig skriver att det är läkande att blogga och man gör det väl för sin egen skull.?


Jag har iaf fått bo ihop mig med mina Sambos Titus och Sigge. Mina 4månaders kattungar. De är himla gosiga och kurrar så fort man tar på de. Det är härligt att ha någon som väntar på en när man kommer hem. Det är dock inte lika härligt när de ska väcka en på morgonen när man har sovmorgon. men det är sånt man får ta :)


I lägenheten har jag några projekt som jag ska ta i itu med under en ledig helg, Måla köket och sy ett sofföverdrag till min förskräckliga soffa.Annars har jag fått hyffsat iordning. Söker efter saker att ha på väggarna. Det är väldigt svårt att hitta saker som är vackra och som fyller upp sådär lagom. Men allt har sin tid så det kommer väl det med.
Under tiden sätter jag mig i vävstolen och väver lite skuggväv som terapi för själen och näring åt min kreativitet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards